26 Januari 2009

CADILLAC ONE MR PRESIDENT





Limousin baru President Amerika, Cadillac One



Empat buah Cadillac One akan mengiringi konvoi president sebagai persediaan jika salah satunya rosak

Pintu setebal pintu kapal terbang


Minggu lepas, seluruh penduduk dunia ditarik dan dihebahkan dengan perlantikan presiden baru Amerika Syarikat, Barrack Hussein Obama yang menggantikan Presiden sebelum ni iaitu Bush yang tak lain dan tak bukan musuh paling ketat bagi dunia Islam. Bagi ana yang bukan dari kursus berkaitan hal-hal kemasyarakatan macam human science atau economy yang ada kaitan sikit dengan ekonomi dunia yang dikuasai oleh Amerika ni, tak banyak yang ana boleh komen fasal perlantikan Barrack Obama nie. Dan kekangan masa yang ada jugak tak membenarkan ana untuk tengok dan kaji hal-hal nie, cuma menumpang khabar-khabar dari sahabat-sahabat yang tau jer.
Tapi satu perkara, yang agak menarik perhatian ana dari bidang kejuruteraan nie, adalah limousin baru yang ditempah khas untuk presiden baru Amerika tu. Kalau kita tengok dalam berita dunia, if ada berita fasal Barrack Obama kemana-mana, mungkin kita boleh lihat kereta rasmi yang dia naik tue iaitu Cadillac One, yang sangat limited keluarannya. Dan rasanya kereta tu ada dua buah jer kat dunia ni dengan spesifikasi yang sama dengannya. Even kalau Bush dulu, if dia datang ke Malaysia ke, Filipina ke, mesti dia akan bawak kereta tue.
Istimewa sangat ke kereta tue?? Hmm memang sangat istimewa. Dinding dia jer setebah 5 inchi tebal kalis peluru. Tayar pulak, buatan khas Goodyear dengan rim 22.5 dan 19.5 inchi diameter. Cermin pulak, tebalnyer 13 cm kalis peluru dan keseluruhan kereta tue, disealkan untuk elakkan serangan bahan kimia cecair yang boleh meresak masuk kedalam kereta. Tapi canggih-canggih pun, waktu Bush melawat Rome dulu, mati pulak enjin limousin ni waktu tengah konvoi. Kuasa Allah kan, kereta presiden boleh rosak tengah jalan. Heheh...
Hmm bila fikir-fikir balik, kalau nak jadi presiden tapi kena tanggung risiko sampai camnie, buat apa kan. Dan bila dilihat dari sudut kepercayan pulak, macam diorang tak yakin ja mati tu kuasa tuhan dan kalau tuhan nak, duk dalam peti besi pun boleh mati. Contohnya macam Presiden JF Kennedy dulu, dengan kawalan yang begitu ketat pun, mati jugak kena tempak. Lebih mengejutkan lagi, yang tembak tue secret service dia sendiri yang memandu kereta yang dia naik tue. Hmm pelik kan, tulah, ajal maut ketentuan Allah kan. Dan sekarang, tak mustahil jugak presieden baru tu boleh dibunuh macam JF Kennedy kalau dia bangkang usul yahudi la'natullah.
Just teringat satu ayat dalam Surah Jumu'ah,

Hmm sebagai Muslim, hanya Allah menjadi tempat pergantungan kita. Tak perlu takut dan bimbang akan kematian, just perlu difikirkan, bagaimana keadaan kita andai seminit lagi, Allah jemput kita kembali kepadaNya...

"Allah hummakhtim 'alaina bihusnil khaatimah,
Walaa takhtimlana bi suu'ilkhaatimah..."

Amennn....

5 ulasan:

[ Nazihah ] berkata...

Tak aci!! Kenapa sampai 4!! Saya nak satu boleh O_o ??

Saya perlukan kereta untuk tunaikan hak-hak yang membebani bahu.Tapi boleh bawak ramai orang tak untuk ke program?? ^_-

aku hambaNya berkata...

Hmm.."Dan bila dilihat dari sudut kepercayan pulak, macam diorang tak yakin ja mati tu kuasa tuhan dan kalau tuhan nak, duk dalam peti besi pun boleh mati."
Setuju ngn nta..

ABU IFFAH berkata...

FT~Nazihah:

If tak salah, sebuah kereta tu boleh bawak 8 orang termasuk driver.

Hehe if dpt sebiji pun, ana rasa bleh belikan setiap lokaliti kita sebuah bus souble decker lagi. Tak payah susah-susah mintak kereta asatizah lagik:)


FT~Tahirah:

Ha'ah, tula point ana sebenarnya. Even sembunyi dlm peti besi yang disealkan dari udara or ape2 mende dari masuk pun, if Allah kata mati, mati jugak la.

Hmm, tapi kalau sembunyi dlm peti besi camtue, mmg mati la, cane nak bernafas if takda udara...Heheh..

ABU IFFAH berkata...

anyway to nazihah, souble=double, silap plak...

[ Nazihah ] berkata...

bus kene ada lesen lain..kalau kete boleh guna lesen yang sedia ada O_o tapi mesti asatizah terkilan sebab takleh nak tamak pahala dengan kereta yang mereka ada ^_-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...